بهره مندی بیش از ۶۹۰۰ نفر در سال ۱۴۰۲ از خدمات آموزشی مهارت‌های زندگی

مدیرکل امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته ۶۹۶۴ نفر از خدمات آموزشی مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، معصومه توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در راستای تسهیل دسترسی آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها به خدمات تخصصی مشاوره، اقدام به راه‌اندازی مراکز مشاوره و امور روانشناختی غیردولتی و مراکز مشاوره دولتی در سراسر کشور کرده است، اظهار کرد: در راستای تسهیل دسترسی اقشار مختلف به خدمات ارزان و باکیفیت، خط تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور را در مراکز استان راه‌اندازی کرده که در این مراکز خدمات حضوری و غیرحضوری در حیطه‌های مختلف تخصصی از قبیل ازدواج و خانواده، تحصیلی و تربیتی ارائه می‌شود.

وی افزود: خط ۱۴۸۰ خدمات تخصصی مشاوره را از ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

مدیرکل امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان به منظور ارتقای کیفیت خدمات روانشناختی در مراکز مشاوره حضوری و غیرحضوری (دولتی و غیردولتی)، دوره‌های آموزشی متنوع و گسترده‌ای را برای روانشناسان و مشاوران برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به منظور بهبود کیفیت زندگی، تقویت بنیان خانواده، افزایش قابلیت‌های فردی و اجتماعی، ارتقای سلامت روانی- اجتماعی، پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد خانواده، خدمات آموزشی پیش ازدواج، آموزش زندگی خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی را از طریق مراکز مشاوره در کل کشور ارائه می‌کند.

توکلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در قالب بیش از دو میلیون ۹۰۷ جلسه مشاوره از خدمات روانشناختی مراکز حضوری دولتی و غیردولتی بهره‌مند شدند.

مدیرکل امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: بیش از ۲۵۳ هزار نفر در قالب دوره‌های آموزشی از خدمات آموزشی زندگی خانواده منتفع شدند و بیش ۲۹۹ هزار زوج متقاضی ازدواج در قالب برگزاری جلسه‌های مختلف از خدمات آموزش‌های هنگام ازدواج استفاده کردند و ۶،۹۶۴ نفر از خدمات آموزشی مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

کد خبر 112969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =